Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg under juli 2009

Av Bettan - 8 juli 2009 08:15

Ja dagen den består av målning,

som de andra dagarna denna veckan.

Men men så är det,

måste säg att jag börjar tröttna på målning lite smått.

Men det är bara att härda ut,

har mycket att måla kvar.

Och snart ska ju jag ge mig på mitt nya projekt inomhus,

även det består av en del målning.

Så är det när man har hus,

man har alltid att göra :D


"do you really know what you want?"



Av Bettan - 7 juli 2009 22:10

Ja det är ju jag i ett nötskal att lyckas trampa på en bräda med en spik i.

Men det är inte så lätt att inte göra det,

då det ser ut som en soptipp vis entren.

Men det är smällar man får ta när man håller på och fixar o donar..


Vi var uppe tidigt idag,

men fan vad tiden den går snabbt.

Helt sjukt!

Imon får de banne mig bli att gå upp vid 7tiden,

senast!

Massor att göra här...

Och gavlen den måste målas tidigt innan solen kommer till den sidan.

För imon eftermiddag ska vi lämna tillbaka liften nämligen.

Ja jisses, detta kallar jag då inte semester!
Men vad gör man,

det är ju nu när man är ledig som man verkligen har tid och ork till renoveringar...

Jag latade ju mig de 4 första veckorna i alla fall,

och det var mycket skönt :D


Nahe titta sig trött på tv:n så man kan somna snabbare,

får att imon vakna upp till ännu en "arbets" dag ;P

Av Bettan - 7 juli 2009 15:15

Just vaken från en liten powernap,

så jävla gött!

Nu har jag laddat batterierna :D

Vädret det har blivit för fint för att måla idag ju,

sol mest hela tiden tycker jag.

Bara stack moln med grått..

Nu måste vi vänta med å måla gavlen tills solen gått nästan runt,

blir dock inte förrens till kvällen.

Men vi har annat och göra så det göra inget egentligen.

Bara regnet de håller sig borta tills dess!


Inlines är något jag ska köpa :D

Hade jag när jag var yngre,

riktigt skoj att åka.

Och det ger ju gott om träning oxå,

perfekt för mig!

Bosse han är den som kan springa med mig,

blir kanon tar två flugor i en smäll där ju ;)

Av Bettan - 7 juli 2009 10:40

Elementen är färdig målade.

Hoppas det räcker med 2 gånger,

men de håller vi tummarna på!

Måste ha bockarna till mina gardrobs dörrar nu ju,

så jag kan måla dem och hela dator rummet blir klart :D


Nu ska jag ut och måla hundkojan,

efter det blir det att jag får hjälpa Stefan måla på gavlen.

Och jag ber verkligen till gud att det inte börjar regna idag!!!

Nu är det kanon väder att måla i.


Vi bestämde tapeter innan, hihi!

Skoj!

Stefan fick välja mellan 4 stycken till tvrummet ;)

Tänkte han måste ju få bestämma nånstans, hehe!

Det blev dem randiga till tvrummet,

sen ska vi ha en rosa fondvägg :D

Jag valde till hallen,

men så klart gillade Stefan dem oxå ;P


Dags att måla nu,

innan Stefan han efterlyser mig ;D

Av Bettan - 7 juli 2009 08:45

Idag kan det nog komma att bli ett och annat målat.

Ett måste då vi har liften hemma ju.

Måste ju få gavlen klar nu!

Sen har jag ju hundkojan att måla oxå,

så det finns att göra som vanligt :P


På Lördag kommer snickarna igen och byter resten av fönstrena på framsidan, Fan det blir så snyggt! En sån skillnad :D

När det är klart är det lite mera projekt här inne,

måla taket och väggarna i tvrummet än en gång.

Och tapetsera och måla i hallen :D

Jag har redan börjat kolla tapeter, hihi!

Det är ju så skoj,

dock finns det alldeles för många att välja emellan..


Dags för ännu en underbart god smörgås :D


"I have been there"

Av Bettan - 6 juli 2009 15:15

Har ätit min första smörgås sen lååååångt innan operationen.

Gud så gott det var!

En skiva grovbröd, osötat, med smör, kokt medvurst och gurka på :D

Fan vad gott det var!!!

Längtar redan tills jag ska äta nästa ;D

Av Bettan - 6 juli 2009 09:50

Weeeeiiiiiiiii!!!

Chippendales biljetterna är bokade :D

Kommer bli så jävla nice!

Det är ju så bra,

dem är ju så bra!

Dem showar, sjunger och dansar :D

Och sen att dem är lättklädda och har kroppar som bara ses på film typ,

är ju bara ett STORT plus ;)

Platserna vi fick är ju sjukt bra,

Andra Raden! HAHA!

Jag och Susse ska och göra Malmö osäkert den 26 September,

längtar redan!

Blir shopping och god mat innan :D


Ladies Night som jag och Linda besökte förra året,

dem kan bara slänga sig i väggen!!!

Hehe ;D

Av Bettan - 6 juli 2009 07:50

Idag ringde klockan halv 7, och jag gick upp utan att lägga mig igen.

Haha, fantastiskt ju :D

Nu med facit i hand hade jag kunnat sova längre,

för snickarna har just kommit.

Så halv 8 hade jag ju kunnat ligga till,

men men nu får jag ut ännu mera av dagen :D


Ska käka upp min gröt sen köra in till coop och handla,

blir även en sväng inom Netto,

tror dem med öppnar 8 nämligen.

Efter den måste jag ha en liter färg till,

så jag kan börja med gardroberna.


Får se hur vädret det blir idag oxå,

har ju regnat och det är mulet än.

Men solen den sticker faktiskt igen lite här och där,

kan ju hoppas himmlen blir blå snart,

med sol :D

Så fall blir de lite målning utomhus för mig.

Men jag hade även behövt framkalla foton,

hela min kamera är full,

sen har jag massa på datorn.

Och det tar ju sin tid att ladda upp på foto sidan.

Fujicolor.se

En skit bra sida med mycket bra priser!

Får se hur det blir,

vad dagen den erbjuder ;)


"måste du slåss,

slåss med dina ord"

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards