Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg under juli 2009

Av Bettan - 5 juli 2009 21:55

...det var att dammsuga nu.

Har ett nytt munstycke,

det bara svävar över golvet.

Så mycket roligare att dammsuga nu :P

Har även bytt de två filter som finns i den,

så nu suger den bra oxå  ;)

Detta blev så mycket billigare än att köpa en ny,

och nu är den ju bra med så.

Nu ska den nog hålla ett par år till i alla fall.

Får byta ut samma saker på den vi har där upp sen med,

när vi börjar använda övervåningen.

Gött med två dammsugare,

slippa bära upp och ner :D


Dagen har varit bra,

men ack så snabbt den har gått.

Som alla dagar nu tycker jag, jobbigt!

Gäller att stiga upp så tidigt man kan,

så man får ut så mycket som möjligt av dagen :D

Så får de banne mig bli denna veckan,

stiga upp tidigt!


Har i alla fall målat klart i datorrummet nu,

helt underbart att ha det klart.

Har dock tre gardrobsdörrar & elementen kvar,

men det är ju inget jobbigt.

Dem ska jag ta nu efter hand,

huvudsaken väggarna och taket är klart.


Så imon kommer snickarna,

ska bli så uuuuuunderbaaaaart med nya fönster!!!

Jag som gillar att putsa fönster med,

det gör jag helt ärligt.

Det är kul!

Men med dem vi har nu har det inte varit det,

såna man måste dela och härja satan med för att få rena.

Fönstrena på framsidan har jag inte putsat sen förra våren säkert :D

Har inte pallat, inget skoj.

Dem går knappt att få rena heller för den delen,

de som bodde här innan har målat dem,

och när man putsat och kommit emot det har det kletat av sig på hela fönstren, så nej tack! Jag hatar de fönstrena!

Nu med dessa nya kan jag stå inne och ta både in och ut sidan ju,

njuter av bara den tanken :D

Dessutom kommer de ju så klart bli skit snyggt med nya,

det gör en sådan enorm skillnad.

Nästa år får de bli alla fönster på baksidan,

gör inget att vi väntar med dem,

dem är de ju bara typ vi som ser :P


Nahe nu ska jag upp och förbereda för snickarna på övervåning,

tradigt men sant.

Dem måste ju kunna ta sig fram,

vi har två rum där uppe som förråd typ, haha!

Stått så sen vi flyttade in för över 2 år sen.

Men så snart tv & sovrum är klara där uppe,

kommer allt att försvinna från dem rummen..

Allt tar sin tid :D


"varför måste alla vara som alla andra?"


Av Bettan - 5 juli 2009 10:15

Ohhh, jag måste verkligen erkänna att jag älskar vädret idag.

Det är svalt och skönt,

ingen sol och inget regn.

Precis vad jag behöver idag,

efter min röda och varma kropp.


Har precis haft ett förhandlingssamtal med min man :D

Jag måste ju måla sista gången i datorrummet idag.

Och Stefan han ska köra till Broby och hämta hundmat,

sen till Byggmax och köpa nåt till hundgården.

Han ville jag skulle hänga med han,

men jag känner väl inte riktigt för det.

Tar sån tid ju..

MEN, jag sa att om han hjälper mig att måla när vi är hemma.

Så följer jag med! :D

Och det gick han med på, UnderBart!

Det kommer gå så när vi är två som målar, jippie!

Dagen den är räddad,

och jag har världens bästa man ;)


"love, hate can't you see wha't I see?"

Av Bettan - 4 juli 2009 21:57

Idag har vi varit på havet ungefär hela dagen.

Vi stack hemifrån vid 9tiden och kom hem vid 17.00

Det har varit en helt underbar dag!

Vädret har varit bra, nästan för bra!

Jag är så röd!!!

Kommer bli jobbigt att sova inatt..

Men men det är smällar man får ta :D

Skönt att komma iväg lite och inte göra nånting.

Bara slappa och njuta.

Så semestern ska vara egentligen ju,

men istället har man fullt upp non stop.

Vi körde från Krokås och mot Karlshamns skärgård,

körde längs skärgården ända tills Järnavik ungefär.

Där körde vi in på en liten liten ö,

grillade och bara njöt.

Tyvärr kunde inte hundarna bada,

då algblommningen är i full gång.

Riktigt riktigt äckligt var det att se!!!

Det var som ärtsoppa i ytan överrallt nästan.

Vi funderar på att göra om vår tripp redan nästa helg,

hoppas på lika fint väder då.

Och den gången är det Bosse & Rockys tur att hänga med.

Får ta två hundar i taget,

det är ju ingen Finlands färja Jonas han har.

Men helt klart en lagom storlek på båten.

En sådan båt jag kan tänka mig,

men jag vill ha en med kapell på..

Så man kan fly undan solen om man nu vill det,

för fan vad den tar ute på havet!..


Som sagt har det varit en toppen dag,

en riktigt skön slappe dag!

Kan ju säg att det hade jag igår med,

gjorde då inte för mycket.

Var och köpte färg till mitt projekt

men det var allt med!

Så sista målningen ska jag ta imon bitti,

innan värmen den är för outhärdig.

Snickaren kommer på Måndag nu istället,

skulle egentligen vatt här igår men det hade dykt upp nåt för han.

Så imon Måste jag måla sista gången..

Men det fixar jag,

när jag är under tidspress så gör jag det jag ska ;)


Nahe lite after sun lotion på min röda kropp

sen slö titta lite på tv :D


"blod är tjockare än vatten"

Av Bettan - 3 juli 2009 09:55

Jag tog banne mig en sovmorgon idag,

till klockan 9 :P

Hade det varit höst och helg,

hade min sovmorgon varat till 11-12.

Känns skönt jag har ändrat mina sovtider nu på sommaren :D


Idag blir det målning Igen, hehe!

Ska köra till moveus så fort jag ätit

och köpa mera färg.

Det får bli 3 målningar på väggarna i datorrummet,

lika bra så man slipper göra om att senare.

Elementen ska få sig lite färg oxå,

målade dem igår.

Shit vilken skillnad!

Dem var ju typ grådassiga,

var elementen i den färgen förr?

Så med vitt på ser dem nya ut ju ;)


Mammsen var här igår,

jag bad henne gå och kolla färgen i datorrummet.

Det enda hon sa va till Stefan,

"har du godkänt den färgen?"

haha!

Det är så snyggt!

Jag älskar färger! Glada färger!

Jag tycker man ska gå in i ett rum och bli glad :D

Vitt är ju den tradigaste jävla färgen som finns på väggar!

Helt stelt och sjukhusaktigt, usch!

Det är min åsikt,

som tur är så är vi alla olika! ;P

Mina tapeter som ska vara i sovrummet är UnderBara!

Mycket färger, blommor och mera färger :D

Lovar att ingen annan tycker om dem så mycket som jag,

bild kommer på dem när vi börjar i sovrummet.

Blir tapeter i tvrummet uppe oxå,

har tänkt mig nåt ljust, med nåt mönster på...

Men det viktigaste, är fondväggen som ska vara Rosa :D

Längtar redan tills vi ska börja med övervåningen, hihi!


Solen den skiner idag oxå, gött!

Jag gillar egentligen inte sommaren,

för varmt för mig.

Men jag gillar när det är sol, man blir på gott humör :D

Blir att köra och bada hundarna sen oxå,

synd algblommningen har börjat

annars hade jag med badat i havet.

Så det får bli i ån dem badar,

och det vill inte jag..

Långasjön möjligtvis hade ja kunnat gå i och doppat mig,

men de e så satans me folk där alltid.

Vid alla tänk bara bryggor och bra hundbadställen.

Blir jag för jävla varm får de bli en kall dusch :P


"hur blev vi som dem andra?"

Av Bettan - 2 juli 2009 08:10

Jag ringde Pappsen igår kväll,

bad han ringa och väcka oss vid 8tiden.

Skulle han ju gjort igår,

men vi var uppe innan :P

Egon vaknar kl 7 och vill gå ut,

och jag sticker upp och stannar uppe!

Helt otroligt!

Men jag visste ju att de var ingen mening att lägga sig och sova i 45 minuter.

Då blir man bara ännu tröttare.

Inte de att jag var pigg nu kl 7 och stiga upp,

men det var ju lika bra lixom :D

Ska be Pappsen ringa imon igen,

det funkar ju så bra!

Dessutom har han inte behövt ringa än, hehe!

Men imon kommer snickarna hit,

säkert vid 7tiden.

Och när det kommer snickare,

vet man att det blir mycket bankande och dylikt,

då går det inte att sova!

Så det blir en tidig morgon imon med, härligt!!!

Man får så mycket mera ut av dagen ;)


Nu ska jag bara käka upp min gröt,

sen ska jag ge mig på att måla väggarna en andra gång.

Det är ju fortfarande hyffsat svalt ute,

sen är det skugga på framsidan hela förmiddagen.

Så jag hoppas på att det inte blir någon tryckande hetta!

Läste även på burken innan,

färgen är övermålningsbar efter redan 3 timmar.

Det gillar vi.

Räcker det inte med en andra gång att måla,

så blir det en tredje gång ikväll.

Nice!


Dagen den är räddad,

har att sysselsätta mig med.

Får tappa upp den nya poolen sen oxå,

bytte den andra igår.

Och jag håller tummarna på att denna är hel!

Annars ska jag banne mig ha pengarna tillbaka

och de blir ingen mera pool till Egon.

Jag hade velat ha en pool :D

En egen pool,

inte till dogsen utan till mig och Stefan.

Var hos Sofie & Jonas,

dem hade en som var alldeles lagom.

Man hade i alla fall kunnat ligga raklång i den

med bara huet som stuckit upp :D

Hade varit ljuvligt!

Men det får vänta tills nästa år i såna fall,

snart är ju semestern slut.

Usch, ryser på bara den tanken!!!


"du kan inte vrida tillbaka tiden!"

Av Bettan - 1 juli 2009 22:00

Ja idag blir det då inga mera pensel lr roller drag.

Har målat listerna klart, yes!

Har målat taket, yes!

Har målat väggarna en gång, yes!

Imon blir det en gång till på väggarna,

då ser jag om jag behöver dra över det ännu en gång.

Elementen dem ska målas imon oxå.

Så det finns att göra även imorgon, gött :D


Blev en sväng till K-stad innan, nice!

Jag vara bara på Rusta, rolig affär det där.

Dem har typ allt och det är billigt.

De blev en påse för ungefär 400kr jag tog med mig ut ;)

Mest bra att ha saker, hehe!


Nahe nu ska jag ta en kall dusch,

hämta bror min i stan

och sedan sova.


"nothing will break me down"

Av Bettan - 1 juli 2009 12:50

Jaha då vart det Juli månad,

tiden den går alldeles för snabbt.

20 Juli börjar jag jobba igen,

usch!!!

Inget mer att tillägga om det ;(


Halv åtta vart jag uppe idag, gött!

Man får så mycket mera ut av dagen om man går upp tidigt.

Har målat taket i mitt projekt rum,

även listerna är målade.

Tror dock jag får dra över 2 golv lister en gång till.

Men de e la inget besvär.

Får se om de finns några målar bockar lediga senare,

så fall ska jag måla elementen oxå.

Och ikväll kanske det blir väggarna i rummet :D

Eller nu när jag tänker efter måste jag måla dem en gång idag,

så det får banne mig bli ikväll det.

Stefan han ska ut och leka med sin leksak, fyrhjulingen.

Så jag får lugn och ro att måla i ;P


Blir K-stad om en stund oxå,

väntar bara på att Mammsen ska komma hit och ha dogsen :D

Alldeles för varmt att stänga inne dem lr ha med dem i bilen,

så Mormor ;) hon rycker ut till Elleholm som hundvakt.

Hon satt ute och läste innan när jag ringde,

och jag menar det kan hon göra här lika väl :P

Samma sol och allt, hehe!

Stefan och Morgan ska till Byggmax och Biltema,

mig för dem släppa av vid Rusta :D


"do you even think?"

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards