Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg under juli 2009

Av Bettan - 13 juli 2009 09:55

Tror nog det kan vara så idag,

humöret det suger idag.

Känner mig inte alls på topp.

Bara allmänt sur och irriterad på allt!

Det blir att äta min gröt sen krypa ner i sängen igen och fortsätta se på mitt Harry Potter Maraton :D

Vädret tillåter ju film idag,

nåt positivt ;P

Av Bettan - 12 juli 2009 11:35

Har just beställt lite piercings smycken :D

Det var på tiden.

Dem jag har i tungan är för långa,

och har varit i många år nu.

Och nu fick jag äntligen tummarna ur och beställa kortare :D

Blev en grön och en lila stav.

Även underläppen fick en ny,

en tärning ;)

Hoppas på snabb leverans nu!


Nahe nu har jag suttit här alldeles för länge,

dags att ta tag i dagen.

Inlinesen ska ju åkas in nu :P

Håll tummarna för mig,

att jag kommer hem hel igen..

Haha!


"please, don't leave me.."

Av Bettan - 12 juli 2009 10:00

Jaha då vart det söndag, igen.

Vet inte redigt vad jag ska göra idag.

Förutom prova mina inlines en runda :P

Har haft så möt att göra nu flera veckor,

och nu kommer en dag då det är helt dött.

Det känns tradigt, jag känner mig redan rastlös inför denna dag!

Måste i alla fall måla klart i dator rummet..

Och mer finns ju dock att göra här,

men om jag har lust med dem de vet jag inte, haha!

Vi får se vad dagen den erbjuder :D


Ni som känner mig väl vet att jag inte dricker,

alltså alkohol.

Är måååånga år sen jag hade en redig fylla,

och dricka bara för att det är gott finns inte i min värld!

Östersjö nästa vecka,

och jag måste erkänna att jag är festar sugen.

Sugen på att ut och härja runt lite.

Men jag har inte bestämt mig än,

har ju några dagar nu & fundera på att.

Väga för och nackdelar,

men jag vet ändå att nackdelarna Alltid är fler.

Men kanske ser jag förbi dem, vi får se.

Men som de känns nu är jag riktigt sugen på att ;)

Känns helt skumt att jag säger detta,

jag som hatar alkohol och allt jävla dumt den gör!

Men ändå är jag sugen på att :D


"why feel pain?

 when you can feel love?"

Av Bettan - 11 juli 2009 20:38

Ja det har varit en behaglig dag.

Sovmorgon till att börja med,

bara det är ju ett stort plus :D


Jag hittade oxå mig ett par inlines idag,

så nice!

Nu hoppas jag på fint väder så jag kan ut och bränna fett!

Haha, hoppas oxå att jag fortfarande kan åka..

Kanske skulle jag köpt skydd idag ändå?

Ahh, nej.

Härligt att leva lite farligt ju ;D


Var även inom Rusta idag, igen.

Rolig butik det där.

Men Stefan han var med inne,

haha!

Så det blev inte så möt shoppat :P

Inte så möt som jag velat i alla fall!

Köpte i alla fall en liten rosa härlig kylväska,

kan vara bra med bara en liten ibland ju..

Köpte även en ny vattenspridare,

den är så fiiiin!

Hade jag varit själv i butiken,

hade jag lätt kommit ut med en av varje färg ;D


Fan, jag kom in i en trött period nyss.

Hade nog kunnat somnat sittande,

vet inte vad som flög i mig.

Men trött det är jag nu i alla fall,

jobbigt!

Jag hatar att vara trött!

Funderar starkt på att lägga mig,

upp tidigt imon och måla lite granna,

måste bli klar med gardrobs dörrarna nu ju.

Så man slipper ha det efter sig :P

Efter det får jag fortsätta måla ut,

har fin putset kvar.

Det tradigaste och jobbigaste,

men men de måste ju göras.

Jag vill ju ha att fint målat,

inget jävla slarv här inte.


Äter nu rester från igår,

grillad fläskfile, grillad paprika och grillade hela champinjoner.

Så jävla gött!

Speciellt grönsakerna, så jävla gött att grilla dem med lite marinad på.

Gott så de knullar i halsen ;)


Om jag är vaken ett tag till så kanske de blir lite naturgodis senare,

det är ju lördag :D

Och naturgodis kan jag äta,

har jag provat.

Min favvo nu är frystorkade jordgubbar doppade i yoghurt!

Prova dem,

dem är oemotståndliga :D


"står du kvar om himmelen faller?"

Av Bettan - 11 juli 2009 11:35

Det var så länge våran sovmorgon varade idag,

och det var jävligt skönt.

Behövdes verkligen!


Ekohallen igår med,

asså åka iväg med Mamma och Pappa är helt crazy,

dem är så störda.

Haha, men på ett bra sett så klart :D

Jag kunde inget annat än skratta åt dem.


Grillkvällen igår var helt out standing,

så jävla kul!

Vi spelade ett sällskapsspel, Lätt och Lagom.

Så roligt,

och jag skrattade så mycket att tårarna rann mer än en gång kan jag ju säg.

Tack Linda & Paul <3


Nu ska vi köra till K-stad.

Stefan ska till Byggmax och jag ska till Intersport.

Vill ha mig ett par inlines nu ju,

blir inte nöjd förrens jag köpt ett par ;)


"we know it's coming but no one act's"

Av Bettan - 10 juli 2009 08:00

Tio i sju kom snickaren,

kvart i sju gick vi upp.

Blir nya fönster på hela framsidan idag,

så jävla snyggt blir det!

Så det blev ännu en tidig morgon här i Elleholm,

men det är gött!


Verkar bli fint väder idag,

sol nu och klar blå himmel.

Hoppas det håller i sig :D


Vet inte redigt vad jag ska göra idag,

Stefan hjälper snickaren,

så jag får ju roa mig själv.

Har ju och måla i datorrummet,

det är ett måste dessutom.

Men det går snabbt,

så ut över det är de dött för min del.

Kan bli skönt det med,

lite slappe dag :D


Ska dock försöka åka med Mamms och Papps till Ekohallen,

beror vilken tid de ska köra dit.

Vi får se.

Läääänge sen jag var där.

Men det är ingen billig affär,

allt där är lika dyrt som nån annanstans.

Gillade den butiken innan,

men nu är den ingen höjdare.

Inte sen de började med mat och allt sån,

passar ju inte in.

Det är ju Ekohallen :P

Behöver ju kolla om dem har inlines där,

de e enda andledningen jag vill dit för.

Har dem inte det så får det bli Intersport lr Teamsportia idag,

vill ha inlines nu! :D


Ikväll blir det grillparty med mycket goda vänner,

det ser vi fram emot :D




Av Bettan - 9 juli 2009 15:30

Idag är det en månad sedan jag blev opererad,

och fan vad glad jag är att sjukhus tiden den är över.

Det var hemskt!

Jag mådde dåligt hela tiden, usch!
Men tack gode gud att Mammsen hon var med mig,

hon är bäst Mamma!


Jag vet inte hur jag trodde tiden efter operationen skulle bli,

hade faktiskt inte tänkt på det alls.

Alltså det här med ätandet och allt där till.

Det är jobbigt, jävligt jobbigt!

Kan nog säg att jag tycker det är jobbigare än väntat.

Men jag överlever!


Och jag mår bra.

Det går bra tycker jag.

Bara jobbigt med hur mycket och ofta jag ska äta.

Jobbigt att jag måste äta så sakta och tugga så väl.

Men jag lär mig,

det går bättre och bättre.

Jag kommer ju komma in i detta och lära mig leva helt normalt,

förutom att mat portionerna alltid kommer vara små.


Jag har inte alls samma mättnads känsla som innan,

känner mig inte mätt på samma sätt.

Så jag äter alltid lite lite!

Vill inte må illa lr få ont i magen i onödan.

Har inte heller samma hunger känsla,

så jag äter med jämna mellanrum.

Tycker det funkar bra,

jag gör så gott jag kan.

Jag gör mitt bästa!


Vad jag ska äta och inte äta är ju oxå jobbigt,

provar mig fram.

Men jag kan ju säg att det blir alltid Bra saker jag äter!

Vill inte få nån dumpning!

Har jag fått ett par gånger,

och de gör jag allt för att undvika att få igen.


Låter kanske som jag ångrar operationen?

Absolut inte!

Jag vet vad jag vill...

...jag vill bli smal

eller nej, jag vill bli nöjd med min kropp!

jag vill få ett självförtroende!

jag vill kunna köpa kläder i vilken affär som helst!


Jag är ingen kläd tjej,

och det kommer jag inte bli heller.

Visst jag kommer ju tycka det bli roligare att köpa kläder,

helt klart.

Men det kommer aldrig bli märkes kläder lr dagens mode!!!

Sådant är inget för mig!

Dagens mode tycker jag är skit fult,

mode är fult över lag!

Usch!

Jag kommer köra på min egen stil,

köpa kläder Jag tycker är snygga,

kläder jag trivs och tycker är bekväma!

Jag ska fortsätta vara mig själv!

Märkes kläder,

varför betala så jävla mycket mer för ett par jeans

bara för att det är ett visst märke på?

Jag förstår mig inte på sånt!

Det går fett bort!


Ullared.

Dit kommer min bil gå längre fram kan jag ju säg,

där ska jag köpa på mig ett lager med kläder.

Det är billigt och bra!

Visst kanske inte bästa kvaliten,

men hellre mycket och billiga kläder!

än dyra och lite.

Mitt motto!


Mina pengar lägger jag hellre på saker som verkligen betyder nåt för mig,

som mina hundar.

Dem är mitt liv.

Även vårt hus,

det är kul att renovera och få det som vi vill.

Och dessa två ska jag fortsätta prioritera först,

först av allt!

Av Bettan - 8 juli 2009 19:45

Nu har jag pallrat mig in för att måla,

så jävla gött att slippa vara ute nu när alla jävla mygg kommer fram, hata!!!

Blir gardrobsdörrarna som ska få sig lite färg :D


Onsdag idag ja,

som vanligt har det blirr Kurt's rullande kök idag till lunch,

gott med fisk!

Stekt sill och mos blev de till mig,

och det bästa är att det räcker så länge för mig, hehe!

Billigt och bra!

Blir mat imon me för mig några gånger,

5 silla bitar och 4 kulor mos.

Var ju mat till två personer.

5 sillar räcker för 5 måltider till mig :D


Innan var vi i Olofström,

lämnade liften.

Sen blev de så klart en snabbis inom Maxi ;)

Rea och jag fann två par jogging byxor,

perfekt!

Precis vad jag behövde.

Redan mycket roligare att köpa kläder,

efter dessa 16 kilo som jag tappat totalt!

Tänk då när jag tappat 50 lr så,

hihi, längtar!!!


Nahe dags att ta tag i saker och ting,

jag är seg när jag ska börja med nåt,

men har jag bara kommit igång går det utav bara fan :P


"you wish you never had meet her at all"


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards