Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg den 18 juni 2009

Av Bettan - 18 juni 2009 23:25

Glömde ju nämna att jag även har fått blommor idag!

Tack för dem Tessan & Fija :D


Vad har jag gjort för att förtjäna sådana underbara vänner som jag har?!

Älskar er alla!

Ni förgyller mitt liv <3

Av Bettan - 18 juni 2009 23:20

Bok nr 2 är utläst :D

2 dagar tog de för mig denna gången, hehe!

Kan ni förstå mig nu då att dem är bra?

För bra!

Blir antagligen att bok nr 3 börjas läsas imon,

jippie!

Ljudet av ditt hjärta

Ohh, jag längtar redan på att få kasta mig in bland sidorna ;)


Allt gick bra hos veterinären idag.

De sa till mig att Siv antagligen kommer sova i 1-5 timmar.

haha, jovisst!

När jag kommer och ska ta ut henne från bilen så sitter hon redan upp i sin bur, helt groggy dock, men hon satt upp.

Dem ska ju vara på ett mörkt och enskilt ställe,

så toan fick bli hennes uppvaknings plats.

Hörde liv från toan lite då och då,

hon sov då inte i alla fall.

Kom in och kollade till henne,

hon hade kissat ner golvet och typ hela bakdelen på sig själv,

stackarn! så synd om henne ju..

Inte lätt att vara katt och vakna ur en nedsövning.

Skurade toa golvet och siv.

haha, badade henne lite granna i handfatet,

måste jag tilläga att hon hatade det och var vannsinig?!

nu är hon i alla fall mera vaken och har käkat lite,

men hatet i hennes ögon sitter kvar.

men jag klandrar henne inte :D

får bli att hon sover på toan tills imon,

så hon vaknar till redigt och allt där till.


Midsommarafton imon.

Förra året regnade de på dagen,

men kvällen var i alla fall regn fri.

Hur blir vädert imon?

Hoppas på sol,

lr i alla fall inget regn.

Tänkte gått upp till vårt Midsommar firande här i Mörrum,

dans kring stången, lite lott stånd, ponny ridning..

Ja allt sånt man älskade när man var liten!

Många år sen jag vart där,

och det beror dels på de dåliga vädret som varit.

Men hoppas vi på sol och få se alla de små

barnen med blomkransar i håret och fina sommar kläder,

skratta och dansa runt stången.

Så man får lite härliga minnen från sin egen barndom :D


På tal om barn,

jag käkade barnmat innan idag,

för 8 månaders barn,

som jag skrev.

Usch vad äckligt!

Smakade ju inget!

Mest bara mjöligt tycker jag..

Men med lite lite ketchup på varje liten sked så gick de ner :P

Till middag blev de äggröra, gott!

Får la käka de två dagar i rad,

i o med jag tänkt ha de till middag imon med,

eller kanske de blir en liten ungspannkaka till mig?

De räknades i alla fall upp på min pure mat lista :D


Tror banne mig jag ska börja läsa min bok nu,

bara ett kapitel lr så  

*ler*

"so you think you know me?"

Av Bettan - 18 juni 2009 08:30

Jaha om en stund bär det av mot veterinären.

Egon ska ha sin 12 veckors vaccintation spruta,

och Siv ska steleriseras.

Ska bli skönt att få det gjort,

ge en katt p-piller är ju aldrig säkert.


Igår lättade mitt dåliga samvete lite,

över att jag inte gjort så möt här hemma nu under min ledighet :D

Klippte gräset både fram och baksida,

så snyggt de blev, haha ;P


Idag blir det att köra och handla inför helgen lite granna,

så fort Stefan kommit hem bär det av mot Coop.

Jag får ju börja äta pure liknande nu, jippie! ;)

Ska prova på lite gröt sen idag tänkte jag,

imon ska jag ju käka äggröra, mums!

Har ju även ett par barnmats burkar jag har köpt,

för 8 månaders barn och mig :D

Ja det här ska bli spännande,

att få börja äta lite mera matigt lixom,

sen ser jag ju fram emot den vanliga mat!


Midsommar firar jag och Stefan själva,

jag anser inte det är något speciellt att fira!

Sen om man ska bjuda hem vänner,

får ju det göras typ vid julen innan :P

Så många som har bestämt så långt i förväg vad de ska göra lixom.

Men men, grilla och träffa friends kan man ju göra vilken kväll som helst :D


Behöver jag ens säg hur bra den andra boken i Twlilight serien är?!

Den är obeskrivligt bra!

Och väldigt beroendeframkallande!!

Jag vill inte göra nåt annat än och läsa, läsa och läsa....

Har bestämt mig att innan semestern är slut ska jag ha läst ut,

alla 4 böcker.

Det måste jag!

Känner ett så starkt behov av att veta vad som kommer att hända :D


"do i know you?"

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards